Tilaisuus 8.9.2022

Syyskausi aloitettiin kahvittelulla ja kesäntapahtumien kertomisella vieruskavereille. Sali oli täynnä jäseniä, kuten ennenkin. Paikalla oli 83 senioria, joista muutamat olivat uusia jäseniä.
Tilaisuuden avasi puheenjohtaja Antero Saksala. Seurakunnan tervehdyksen toi kirkkoherra Olli-Pekka Silfverhuth. Hän puhui sanan voimasta ja vaikutuksesta kanssakäymisissämme.
”Jäsenet tutuksi”- sarjassa kuulimme jälleen muutaman henkilötarinan.

Päivän esitelmä oli emeritusprofessori Seppo Knuuttilan esitys ”Kansanhuumorin alueellisista eroista ja hämäläishuumorin väitetyistä erityispiirteistä”. Mielenkiintoista ja taitavaa esitystä kuunneltiin tarkkana ja väliin kuultiin yleisön joukosta naurun remahduksia. ”Huumori ei tuota tuskaa, eikä vahingoita ketään”.

Ohjelmaan kuului myös Pentti Knuutin pitämä, virkistävä taukojumppatuokio. Vaikuttavuus todettiin yleisön joukosta, kyllä tuntui ja hyvää teki.

Matti Lassinaro kertoi tarinassaan Pirkkalasta lapsuusmuistojaan ja Anna-Maija Niskanen kertoi, miten hän oli ”hurahtanut” sukututkimukseen ja minkälainen tarina sitä kautta oli löytynyt.

Lopuksi laulettiin Hämäläisten laulu ja jäätiin odottamaan vilkasta syksyn toimintakautta.

Olli-Pekka Silfverhuth.
Matti Lassinaro.