Tapahtumat 2019

Sivulle kootaan tekstiä ja kuvia merkittävistä yhteisistä tapahtumista vuoden aikana.

Klikkaamalla sinistä otsikkoriviä pääset kuvagalleriaan.

Yksinlaulua kevätjuhlassa esitti yhdistyksemme jäsen Ewa Kaarela. Säestäjänä Lucjan Czaplicki. (kuva)

Puurojohla 5.12.2019

Perinteinen, toimintakauden päättävä, puurojuhla pidettiin kirkon seurakuntasalissa. Juhlaan osallistui n. 90 jäsentä. Seurakunnan tervehdyksen toi kappalainen Jukka Jormanainen. Yhdistyksen oma kuoro esiintyi Anna Arolan johdolla. Myös juhlayleisö pääsi laulamaan. Dosentti Outi Lehtipuu kertoi joulun alkuperästä, traditioista ja kyseli hieman osallistujien joulumuistoista.
Yksi juhlan kohokohdista oli tietenkin maistuva riisipuuro ja kahvit lisukkeineen.

Yhdistystä vuoden luotsannut puheenjohtaja Antero Saksala sai myös ansaitun kukkasen.
Seuraava jäsentilaisuus onkin vasta 9.1.2020.

Joululounas Tyrvään Pappilassa

Yhdistyksen perinteinen joululounas nautittiin Tyrvään Pappilassa 28.11.2019. Osanottajia oli 80, joten matkasimme Pappilaan vesisateen saattelemana kahdella bussilla. Pappilassa näimme aluksi n. 15 min videoesityksen pappilan historiasta. Ruokailutiloina oli koko alakerta, jossa oli 5 eri nimistä ruokailuhuonetta, esim. Kirkkoherran huone, Piispan huone, Svanberg- sali. Ruoka haettiin Ruustinnan huoneeseen katetusta noutopöydästä. Ruokana oli porsaankasleria sekä paahdettua broileria runsaine lisukkeineen. Kun vielä joimme kahvit kakkujen kera, olimmekin taas valmiita lähtemään vesisateeseen ja kohti kotia.
Onnistunut matka ja miellyttävä pappilaympäristö tarjosivat hienot puitteet tapahtumallemme. Matka oli viimeinen Matkamarjojen järjestämä, kiitos heille monista onnistuneista järjestelyistä!

Yhteinen syntymäpäiväjuhla

Pyöreitä vuosia (70, 75, 80 .. ) vuonna 2019 täyttävien-/täyttäneiden yhteistä syntymäpäiväjuhlaa vietettiin 21.11.2019 Ravintola Bufferi, Golf Pirkkalassa. Ohjelmassa oli tervetulo-/onnittelupuhe maljoineen, hallituksen sekakuoron lauluesitys, jokaisen syntymävuoden tapahtumien kertausta, mielenkiintoisia tarinoita sankareiden elämänvaiheista heidän itsensä kertomina, sankareiden edustajana Sirkka Juvan esittämä runo ja tietenkin yhteislaulu ("Arvon mekin ansaitsemme...") lopuksi.
Ruumiin ravintona nautimme "vähän suolaista" ja leivokset kahvin kera. Lopuksi sankarit kukitettiin ja poseerattiin ryhmäkuvassa.
Perinteeksi muodostunut tilaisuus oli onnistunut ja lämminhenkinen. Perinnettä luvattiin ylläpitää.

Teatterimatka Lahteen 19.10.2019

Hieman sateisessa, mutta ruskan värittämässä säässä lähdimme bussilla 68 henkilön voimin Lahteen. Tavoitteena Lahden kaupunginteatterissa musikaalikomedian Nunnia ja konnia katsominen sekä ruokailu ennen paluumatkaa.
Jo menomatkalla alkoi bussissa kuulua vatsojen murinaa. Matkamarjat olivat loihtineet murinan taltuttamiseksi makoisat eväsleivät. Teatteriesitykseen saatoimme mennä rauhallisin mielin.

Onnettoman sattuman vuoksi discokuningattaren urasta haaveileva Deloris viedään gangstereilta piiloon nunnaluostariin. Luostarin elämä muuttuu täysin …. Doloris selviää kuitenkin rosvojen kynsistä, rosvot vangitaan ja luostarin elämä muuttuu merkittävästi. Musikaali perustuu saman nimiseen elokuvaan vuodelta 1992.
Monipuolinen ruokailu toteutui teatterin tiloissa noutopöydän valikoimasta.
Onnistuneesta matkasta tyytyväinen joukko oli takaisin Pirkkalassa illansuussa.

Kuhmon kamarimusiikin 50 vuotis juhlamatka 24. - 27.7.2019

Matkasimme helteisessä säässä Vaajakosken ja Kuopion kautta kohden Vuokattia ja majapaikkaamme Sokos hotelli Vuokattia.
Seuraavana aamuna, hyvin nukutun yön jälkeen, bussin nokka suuntasi kohden Kuhmoa. Siellä keskityimme musiikin nautiskeluun kahden päivän ajan.
Kotiin palasimme Kajaanin, Paltamon ja Siilinjärven kautta kylläisinä musiikista, lämmöstä, makunautinnoista ja toistemme hyvästä seurasta.
Mukana oli Pirkkalan senioreista 18 jäsentä, täydennettynä
ulkopuolisilla henkilöillä, yhteensä meitä oli matkalla 31.

Kevätretki 20. - 21.5.2019

Retki suuntautui Jalasjärven kautta Vaasaan ja sieltä Närpiön, Kristiinankaupungin ja Mouhijärven kautta takaisin Pirkkalaan. Yöpyminen Vaasassa.
Jalasjärvellä ruokailtiin, Isossakyrössä tutustuttiin rukiin tislaukseen, Vaasassa kiertoajeltiin ja käytiin myös Strömsössä ja katseltiin Raippaluodon siltaa.
Närpiössä kiertoajeltiin kaupungilla, tutustuttiin kasvihuoneviljelyyn ja ruokailtiin kasvihuoneravintolassa. Kristiinankaupungissa käytiin vanhassa kirkossa. Mouhijärvellä maisteltiin juustoja. Siitäpä ei enää ollutkaan pitkälti kotiin.
Matka taitettiin aurinkoisessa ja lämpimässä säässä. Mielialat olivat sen mukaiset! Mukana 30 senioria.

Kevätjuhla 9.5.2019

Jäsentapaamiset tältä keväältä päättyivät 9.5.2019 pidettyyn kevätjuhlaan, jonka teemana oli musiikkimatinea. Musiikkia kuulimmekin laidasta laitaan. Oli torvisoittoa, kuorolaulua kahdelta eri kuorolta, hanurimusiikkia, yksinlaulua ja tietenkin myös yhdessä laulamista. Olipa mukana myös runonlausuntaa.
Kuten aina, nytkin sali oli täynnä kuulijoita.

Hyvin mielin voimme nyt antaa kesän tulla ja jatketaan yhdessäoloa taas 5.9.2019 alkaen.

Hyvää kesää kaikille!

Liikuntapäivä 2.5.2019

Yhdistyksen liikuntapäivää vietettiin 2.5.2019 sauvakävelyn merkeissä.

Liikuntatalon pihassa kunnan liikunnanohjaaja Saija Ahola antoi aluksi opastusta oikeaoppiseen sauvakävelyyn. Tietenkin venyttelimme alkajaisiksi. Sitten suoritettiin koelenkki tenniskentän ympäri. Tällä varmistettiin, että oppi on mennyt perille. Tämän jälkeen kävelemme Golf kentälle, mihin matkaa kertyy n. 4,5 km. Golf kentällä oli mahdollisuus kokeilla pallon upottamista reikään!

Perillä oli mahdollisuus omakustanteiseen ruokailuun paikallisessa ravintolassa. Osa senioreista saapuikin autokyydillä suoraan tähän ohjelmaosuuteen. Paluu lähtöpisteeseen kävellen tai autokyydillä.

Tapahtumaan osallistui n. 40 jäsentä, joista 23 suoritti sauvakävelyosuuden. Rohkeimmat kokeilivat myös golf pallon lyömistä.

Ilma oli kolea, mutta poutainen, lämpötila n. 2 – 3 astetta plussalla ja tuuli pohjoisesta. Hauskaa oli!

Teatterimatka Helsinkiin 21.3.2019.

70 hengen bussi oli viimeistä paikkaa myöten täynnä, kun lähdimme Helsinkiin. Pääkohteena oli Suomen Kansallisteatteri. Esitys, mitä menimme katsomaan, oli nimeltään YHTÄ MATKAA.  Vanha nainen ja keski-ikäinen mies kohtaavat junassa, toinen menee häihin ja toinen hautajaisiin. Mitä matkalla tapahtui, sen me nyt tiedämme. Rooleissa ovat Seela Sella, Puntti Valtonen ja Safka Pekkonen.
Menomatkalla ruokailimme Haagassa ja teatteriesityksen jälkeen pistäydyimme vielä Helsingin keskustan uudessa kirjastossa OODI. Kotimatkalla nautimme bussissa Matkamarjojen loihtimat eväsleivät. Voisko retkeily olla tämän helpompaa – ei voisi!