Helsingin retki 23.9.2022

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Bussin kyytiin Pirkkalasta lähti 27 jäsentä. Pääkohteena oli tutustuminen eduskuntalaitokseen ja sen toimintaan, Arto Satosen kutsumana. Osanottajamäärä oli rajoitettu eduskunnan taholta.
Helsinkiin saavuttuamme, aloitimme ruokailemalla Ravintola Kaartissa. Ravintola toimii entisessä Autokomppanian kasarmirakennuksessa, mikä on valmistunut 1935-1937. Täältä suuntasimme kohti uutta kirjastotalo Oodia. Tähän tutustuimme omatoimisesti.
Sitten olikin vuorossa Eduskuntatalo. Satonen esitteli eduskuntatalon ja sen toimintaa.

Esittelykierroksen jälkeen kahvitilaisuudessa Satonen käsitteli puheessaan mm:

Turvallisuuteen, talouteen, hoitoalan ongelmiin, sotaan, sähkön hintaan yms. ajankohtaisiin asiakysymyksiin liittyviä asioita.

Puheenjohtajamme luovutti tilaisuuden päätteeksi Satoselle yhdistyksemme historiikin vuosilta 1976 - 2021.

Onnistuneen retken tyytyväinen joukko oli takaisin Pirkkalassa n. klo 18.