Marraskuu

Pirkkalan kansallisten seniorien tapaaminen ja samalla syyskokous pidettiin 16.11.23 kirkolla totuttuun tapaan. Aluksi pastori Reetta Mörttinen puhui valvomisen viikosta ja toi seurakunnan tervehdyksen ja lauloimme virren 924.

Sen jälkeen pidimme syyskokouksen, jonka puheenjohtajaksi valittiin edellisen kauden Pirkkalan seniorien puheenjohtaja Antero Saksala.

Antero Saksala toimi kokouksen puheenjohtajana, joka vedettiin ripeästi läpi.

Kokous mentiin läpi reippaaseen tahtiin, kuitenkin kaikki esityslistan asiat läpikäyden. Talousasioiden todettiin olevan hyvät ja toimintakertomus tulevalle kaudelle hyväksyttiin. Nykyinen hallitus esitti, että jäsenmaksu pidetään entisellään (25 €) ja se hyväksyttiin.

Vuoden 2023 hallituksesta jää pois tiedottamista hoitanut Pentti Knuuti, joka on ollut mukana toiminnassa 15 vuotta ja  hallituksessakin lähes 13 vuotta. Hänen tilalleen valittiin Raili Vatula.

Kokouksen jälkeen palkittiin seniorien kultaisella ansiomerkillä Antero Saksala ja hopeisella ansiomerkillä Henriikka Turtiainen.

Kokouksessa valittiin Pirkkalan senioreille uudeksi puheenjohtajaksi Pertti Niemi (vasemmalla) vuodelle 2024 ja Anna-Maija Lahtinen siirtyy varapuheenjohtajaksi. Oikealla ansiomerkeillä palkitut.

Tilaisuuden lopuksi pormestari Marko Jarva kertoi Pirkkalan nykytilanteesta, kehittämisestä ja taloudesta. Puhe painottui kuntatalouteen, raitiotiehankkeen jatkokehittämiseen ja Pirkanmaan hyvinvointialueen suunnitelmiin tulevina vuosina.

Marraskuun ensimmäinen jäsentapaaminen pidettiin tuttuun tapaan kirkolla torstaina 2.11.23.

Kahvittelun jälkeen tilaisuudessa esitelmöi asianajaja Lea Ervast aiheesta edunvalvonta ja testamentti. Aihe tuntui olevan lähes kaikille tärkeä, koska väki kuunteli hiljaa ja tarkkaavaisena  Lean esitystä. Hän heitti screenille melkein heti sanalyhenteen (DVV), joka oli useimmille ihan outo. Tuo lyhenne tulee sanoista DIGI- ja VÄESTÖTIETOVIRASTO. Ei ehkä kannata kirjoittaa samoja Lean esittämiä asioita uudelleen, koska ne löytyvät helposti intenetistä laittamalla hakukenttään kirjaimet DVV.

Sivustoilta löytyvät tarkemmat tiedot erilaisissa tapauksissa.

Toisena asiana Lea kertoi testamentista. Ilman testamenttia perintö jaetaan perintökaaren mukaisille perillisille. Perintökaaren mukaiseen perimys-järjestykseen voi kuitenkin vaikuttaa tekemällä testamentin. Nämä asiat selvitetään myös internetin avulla kirjoittamalla hakukenttään testamentti.

Pirkko kertoi ilmoittautumisista joululounaalle, joka on 30.11.23 Hauholla ravintola Huiskossa. Vielä on parisen viikkoa aikaa ilmoittautua 20.11. asti.

(Yhdistys maksaa bussikuljetuksen sekä osan ruokailusta).

Toinen tilaisuus on joulupuuro, joka on kirkolla 14.12. ja siellä on myös kakkuarpajaiset. Myös uusia kakuntekijöitä kaivataan.