Toukokuu

Jäsentapaamista vietettiin 4.5. kirkolla jälkivapun tunnelmissa. Väki oli pukeutunut vapputunnelmaan. Myös sali ja pöydät oli koristeltu serpentiinein ja ilmapalloin. Tunnelma oli rento, värikäs ja mukava. Aluksi kohotimme simalasit ja toivotimme toisillemme hyvää jälkivappua.

Tilaisuudessa esiintyi Havaijinkitaran taitaja Pauli Simonen Mänttä-Vilppulasta. Saimme kuulla useita kappaleita, kuten mm. Lapin äidin kehtolaulu ja Vaaniva tiikerihai.

Pauli Simonen on ehkä ainoita Havaijinkitaraa soittava ja sen kanssa esiintyvä muusikko.

16.5. Liikuntatapahtuma

Kevään liikuntapäivää vietettiin Lepomoision lähiliikuntapaikalla ti 16.5. iltapäivällä hieman pilvistyvässä ja vähän jopa sateisenkin sään merkeissä. Tämä ei kuitenkaan menoa haitannut.

Alkuverryttelyn jälkeen pelattiin mölkkyä, heitettiin frisbeegolfia ja kierrettiin kuntopiiriä.

Kahvihetki on päivän paras hetki. Jippiii !

Torstaiaamuna 25.5. noin 50 Pirkkalan senioria nousivat linja-autoon epätietoisena päämäärästä. Nämä rohkeat seniorit olivat ilmoittautuneet Mysteerimatkalle.

Ensimmäiseksi ajoimme vain muutaman minuutin ja päädyimme Pitkäniemen sairaalan alueelle. Tutustuimme  Pitkäniemen sairaalan yli satavuotiseen historiaan, sen kirkkoon ja puutarhaan. Oppaanamme oli Pitkäniemen perinneyhdistyksen edustaja Onni Toikka. Toki matkalla mukana oli  jokunen Pitkäniemen hyvin tunteva matkalainen.

Kiersimme pitkin puutarhaa ja ihastelimme siellä olevia suuria ja vanhoja puita. Myös rakennukset ovat isoja ja hienoja. Sääli, että sairaalan toiminta loppuu ja alue menee myyntiin.

Matka jatkui ja päädyimme lounastamaan Sastamalan Mouhijärvelle kahvila-ravintola Signeen.

Vatsat täynnä lähdimme kohti uutta mysteeriä. Sen saimme kokea Sastamalan Suodenniemellä, jossa on tiettävästi Suomen pienin tislaamo nimeltään Tuori distilling company

Pyhän Marian kirkko Sastamalassa.

Sastamalasta jatkoimme Vammalan kautta  Karkkuun Pyhän Marian kirkolle. Tämä vanha kirkko on ainakin joltakin osin rakennettu jo ennen uskonpuhdistusta. Kirkossa oli esineistöä jo katoliselta ajalta.

Kotikonnuille saavuimme noin kuuden maissa.