Tälle sivulle kootan lyhyt esitys ja pari kuvaa vuoden aikana toteutuneista jäsentilaisuuksista

1. Jäsentilaisuus 9.1.2020

Vuoden ensimmäisessä jäsentapaamisessa sytytettiin kynttilät v.2019 kuolleiden jäsenten muistolle. Kappalainen Jukka Jormanainen toi seurakunnan tervehdyksen. Liisa Tanni lausui runon.
Tämän vuoden hallituksen jäsenet tehtävineen esiteltiin.
Pirkkalan uuden kirkon rakentamisvaiheista piti esitelmän Juhani Husa apureinaan Riitta Kunnas ja Esko Mälkönen.

Kynttilät ovat syttyneet v.2019 kuolleiden muistolle.
Juhani Husan esitys uuden kirkon rakennusvaiheista menossa.

2. Jäsentilaisuus 23.1.2020

Seurakunnan tervehdyksen tilaisuuteen toi pastori Tuula Mannermaa. Sukututkija Jorma Lappalainen piti esitelmän Hotelli Tammerin vaiheista. Matkasiskoilta kuulimme tulevista matkoista Nokialle ja Helsinkiin.
Kaarina Holmroos esitti päivän juttuna sananparsista kootun runon.

Hotelli Tammerin vaiheet esitelmän aiheena.
Kaarina Holmroos ja päivän juttu.

3. Jäsentilaisuus 6.2.2020

Seurakunnan tervehdyksen toi pastori Reetta Mörttinen. Päivän esitelmänä kuultiin Visavuoren johtaja Pälvi Myllylän esitys pilapiirtäjävaikuttaja Kari Suomalaisesta. Päivän juttuna Raija Niemi tarinoi mökkikengistä. Tilaisuudessa heräteltiin myös verenkiertoa pienimuotoisen verryttelytuokion avulla.

Pälvi Myllylän esitystä kuunteli n. 80 henkilöä.
Raija Niemen päivän jutussa muisteltiin uudelleen löytyneiden mökkikenkien vaiheita.

4. Jäsentilaisuus 20.2.2020

Yli 100 henkilöä osallistui tilaisuuteen. Arto Köykkä puhui oikeudenmukaisuudesta. Yhdistyksen oma kuoro Anna Arolan johdolla esitti pari laulua ennen tietoiskuja.
Pormestari Jarvan esitys käsitteli tutkittua tietoa Pirkkalasta, maapolitiikkaa ja hyvinvointia. Myös uimahallista puhuttiin!

Kuntakeskuksen rakennussuunnitelmia esitteli Lujabetonin Pekka Kilponen. Mielenkiintoa hanketta kohtaan oli.

Raija Niemi esitti päivän jutun ja lopuksi taloudenhoitaja muistutti maksamattomista jäsenmaksuista.

Uimahallikysymys sai pormestarin korjaamaan silmälasien asentoa. Kustannuksia selvitetään.
Kuntakorttelin rakentuminen kiinnosti odotetusti osanottajia.

5. Jäsentilaisuus 5.3.2020

Tässä tilaisuudessa pidettiin yhdistyksen sääntömääräinen kevätkokous. Kokouksessa käsiteltiin mm.
- hyväksyttiin toimintakertomus vuodelta 2019
- käsiteltiin vuoden 2019 tilinpäätös
- vahvistettiin tilinpäätös
- myönnettiin vastuuvapaus tilivelvollisille

Tilaisuudessa kuultiin myös Jussi Viitalan esitys lintujen suunnistamisesta.
Myös uusia jäseniä "merkittiin".

Luontotutkija Jussi Viitalan esitelmä lintujen suunnistustaidoista.
Tilaisuudessa "merkittiin" uusia jäseniä.

Jäsentilaisuudet peruttiin korona-epidemian vuoksi 5.3.2020 tilaisuuden jälkeen.

Korona tyhjensi seurakuntasalin ja keskeytti jäsentilaisuudet.

Toiminta jatkui kesän aikana pienimuotoisten piknik- tapaamisien muodossa. Tilaisuuksia pidettiin 3 kertaa.

1. Piknik 4.6.2020 Liikuntatalon pihalla.

Puheenjohtajan terveiset jäsenille. Myös hallitus kokoontui piknikin jälkeen.
Osallistujien nimiä tuli kirjaan 45.

2. Piknik Pappilan pihanurmella 2.7.2020

Sää oli lämmin ja aurinkoinen. Mukana oli 34 senioria. Kuulumiset vaihdettiin ja erilaisia kisailuja pidettiin.
Kasvien nimiä arvuuteltiin.

3. Piknik Pappilan pihanurmella 3.9.2020

Ilma oli jo hieman viileä ja koronaetäisyydet käytössä.
Pirjo Kivelän esitys seurakunnan ja pappilan vaiheista.

Taivas oli pilvessä, mutta säästyimme sateelta, kun 28 jäsentä kokoontui pappilaan 3.9. klo 13,00. Tiedottaja Pentti lausui pj Anteron tervetulotoivotuksen jälkeen runon. Kunnan oppaista oli Pirjo Kivelä paikalla kertomassa seurakunnan ja pappilan vaiheista. Eväiden syönnin jälkeen tiedottaja Pentti testasi puutarhakasvien tuntemustamme ja lopuksi Antero piti tietokilpailun ja jakoi suklaata palkinnoksi tietäville. Mukavaa oli ja toivottiin, että voitaisiin taas pian tavata uudelleen.

6. Jäsentilaisuus 29.10.2020

Tilaisuudessa käsiteltiin pelkästään sääntömääräiset syyskokousasiat. Seurakunnan tervehdyksen toi Reetta Mörttinen. Kokouksessa oli paikalla 26 jäsentä.

Kokouksessa päätettiin mm:
- vahvistettiin toimintasuunnitelma vuodelle 2021
- päätettiin vuoden jäsenmaksuksi edelleen 25 €/hlö
- vahvistettiin vuoden 2021 talousarvio
- yhdistyksen puheenjohtajana jatkaa Antero Saksala
- hallitus jatkaa entisessä kokoonpanossa

Syyskokouksessa puhetta johti Esko Mälkönen ja sihteerinä oli Henriikka Turtiainen.
Syyskokoukseen osallistui 26 jäsentä. Koronan vaikutus näkyi.