Huhtikuu

Huhtikuun jäsentapaaminen kirkolla  4.4.

Päivän esitelmänä oli tulevaisuuden apteekki. Proviisori Ida Palttala Pirkkalan 1. apteekista kertoi, että apteekki muuttuu yhteiskunnan vaatimusten myötä tarjoten mm. toimittamalla lääkkeitä noutopisteisiin, lääkkeiden jakoa kotiin ja erilaista neuvontapalvelua apteekeissa. Hän korosti sitä, että neuvonnalla voidaan ehkäistä asiakkaita, jotka voisivat muutoin hankkia itselleen haitallisia lääkkeitä. Yleisöstä kysyttiin mm. ovatko lääkkeet tulossa pian markettien hyllyille.  Vastaus siihen oli kielteinen ainakin apteekkiyrittäjien mielestä.

Proviisori Ida Palttala Pirkkalan apteekista esitelmöi tulevaisuuden apteekkipalveluista.

Jäsentapaaminen 24.4.23

Päivän esitelmän aiheena oli luontokuvaus harrastuksena. Esitelmän piti yhdistyksemme jäsen Pentti Oravasaari. Hän näytti meille screeniltä paljon hienoja otoksia pääosin vesilinnuista. Pentti oli kärsivällisesti kuvannut erilaisia lintujen puuhasteluja, seurustelusta pesäpuuhiin ja poikasten ruokkimiseen. Näimme myös muita, ehkä harvinaisimpiakin lajeja, joista mainittakoon mm. puukiipijä ja pähkinänakkeli.

Lopuksi Pentti näytti kuvia Pirkkalan taajamaseudun vanhoista taloista sekä minkälaisia rakennuksia on paikalle tullut. Katsoimme myös kuvia viime vuosien luontopoluilta sekä Oravasaarten matkakuvia mm. Lapista, Italiasta, Sveitsistä, Itävallasta ja Ruotsista.

Pöydälle Oravasaari oli tuonut erilaista valokuvaajan esineistöä, kuten kameroita, retkitermarin ja kuksan sekä kuvausta käsittelevää kirjallisuutta.