Tammikuu

Jäsentilaisuus 12.1.23

Vuoden 2023 ensimmäinen tapaaminen pidettiin jo tuttuun tapaan Pirkkalan uudella kirkolla torstaina 12.1.

Tilaisuus aloitettiin kirkkoherra Olli-Pekka Silfverhuthin saatesanoilla, jonka jälkeen sytytettiin kynttilä jokaiselle yhdistyksestä poisnukkuneelle  jäsenelle. He olivat: Toivo Mäntysaari, Anja Sokka, Timo Hiltunen, Helvi Tanninen ja Barbara Lagerbohm.

Kirkkoherra Olli-Pekka Silfverhuth kertoi, että nyt on tehty uusi malli ns. OVET AUKI -strategia, joka on Suomen evl-kirkon strategia vuoteen 2026 asti.

Hannu Routamaa kertoi elämästä Pirkkalassa menneinä vuosikymmeninä. Hannu on 3. polven pirkkalalainen ja tarina alkoi  1940 luvun lopulta näihin päiviin. Vuosien myötä hän oli kirjannut ylös kunnan väkiluvut, merkittäviä tapahtumia, mm Rajasalmen sillan valmistumisen v 1972 . Se helpotti kulkua Nokialle. Aiemmin kuljettiin Tampereen kautta ja matka oli kolme kertaa pidempi.