Jäsentilaisuudet

Huom! Näet kuvan hieman suurempana, kun viet kursorin kuvan päälle ja painat hiiren oikeanpuoleista painiketta. Sitten valitset: "Näytä kuva" ja siinä se on.

1.Jäsentilaisuus 10.1.

Vuoden ensimmäisessä jäsentilaisuudessa vietettiin poisnukkuneiden muistojuhlaa sekä kuultiin esitelmä: Menestyvät yritykset ja korkea työllisyysaste palvelujen turvaajana kotikunnassa.

Vuonna 2018 kuolleiden jäsenten muistoksi sytytettiin kynttilät.
Pöydän päässä esitelmän pitänyt Ahti Laakso vastaili yleisön kysyumyksiin.

2.Jäsentilaisuus 24.1.

Vanhempaan väestöön kohdistuva tämän päivän rikollisuus oli Ylikomisaario Jari Kinnusen esitelmän aihe.

Tilaisuudessa oli kuulijoita 101.
Näytteillä oli myös poliisin varusteita.

3. Jäsentilaisuus 7.2.

Jäsentilaisuudessa vieraili Ransu-koira henkilökohtaisen avustajan , Pertti Nättilä, kanssa.
Yhteiskunnan elintärkeistä toiminnoista piti esitelmän Ari Rautakorpi.

Ransu-koirakin seurasi uusien jäsenten esittäytymistä.
Ari Rautakorpi esitelmöimässä.

4. Jäsentilaisuus 21.2.

Esitelmän jäsentilaisuudessa piti FT, tutkija Minna Maijala aiheenaan "Herkkä ja voimakas Minna Canth".

Esitelmää kuunteli jäsentilaisuudessa 92 senioria.

5. Jäsentilaisuus 7.3.2019

Jäsentilaisuuden pääaiheena oli sääntömääräinen kevätkokous. Kokouksessa käsiteltiin mm. toimintakertomus, tilinpäätös ja toiminnantarkastajien lausunto. Vuoden 2018 tilinpäätös vahvistettiin ja myönnettiin vastuuvapaus tilivelvollisille. Puhetta johti Sirkka Juva ja sihteerinä toimi Eeva Viljanen.

Esitelmäosuudessa Kimmo Sasi kertoi EU:n tulevaisuudesta.

Tilaisuudessa jaettiin muös ansiomerkkejä. Paikalla olivat (vas.) Martti Kemppi, pronssi- ja Kari Vainikka kultainen ansiomerkki.
Kimmo Sasi puhumassa EU:n tulevaisuudesta.

6. Jäsentilaisuus 4.4.2019

Poissaolojen vuoksi jäsentilaisuuden juontajana toimi Anna-Maija Niskanen. Seurakunnan tervehdyksen toi Tuula Mannermaa. Esitelmän aiheena oli Urheilukuuluttaja, tarvitaanko häntä? SUL:n emerituskouluttaja ja kuuluttaja Eero-Pekka Hollo kertoi kokemuksistaan kuuluttajan tehtävissä.

Kavipöydän kattaus noudatteli urheiluteemaa.
Urheilija, valmentaja, erotuomari, kouluttaja, kuuluttaja Eero-Pekka Hollo esitelmöimässä.

7. Jäsentilaisuus 5.9.2019

Puheenjohtajan avauksen jälkeen vietettiin hiljainen hetki kahden poisnukkuneen jäsenemme muistolle. Seurakunnan tervehdyksen alkavalle toimintakaudelle toi kirkkoherra. Viisi uutta jäsentä ”merkittiin”. Esitelmän piti rehtori ja valmentaja Marjukka Suihko. Aiheena oli: Rehtori valmentajana. Esitys herätti runsaasti keskustelua nuorten nykytilanteesta.

Viiden uuden jäsenen "merkintä", jaettiin rintamerkit ja jäsenet esittäytyivät.
Marjukka Suihko esitelmöi täydelle salille rehtorin ja valmentajan työstään.

8. Jäsentilaisuus 19.9.2019

Jäsentilaisuudessa oli hieman normaalista poikkeavat järjestelyt. Seurakuntasalissa nautitun kahvin lomassa saimme esityksen lähetysnäyttelystä, jossa kuvattiin Bangleshilaisen riisinviljelijän perheen arkielämää. Esittelijänä toimi Anne Sihvonen. Sitten siirryttiin kirkkosaliin, missä varsinainen jäsentilaisuus pidettiin.

Hiljaisen hetken, seurakunnan tervehdyksen ja uusien jäsenten esittelyn jälkeen oli vuorossa päivän esitelmä. Hannu Routamaa esitelmöi aiheesta Kalle Kaihari ja kovat miehet.

Kahvit ja lähetysnäyttely seurakuntasalissa.
Kirkkosalissa Hannu Routamaan esitelmä Kalle Kaihari ja kovat miehet. Mielenkiintoinen esitys menossa.

9. Jäsentilaisuus 3.10.2019

Tilaisuuteen seurakunnan tervehdyksen toi pastori Tuula Mannermaa. Hän sytytti kynttilän Kuopion tapahtuman uhrien muistoksi ja lohdutukseksi myös muille.
Anna-Maija niskanen piti esitelmän Pirkkalan Kranaatinmäen historiasta ja nimen alkuperästä.
Päivän jutun esitti Sirkka Juva.

Kynttilä syttyi Kuopion uhrien muistoksi ja lohdutukseksi kaikille.
Kranaatinmäen nimen alkuperän selvittely meneillään. Anna-Maija Niskanen esitelmöimässä.

10. Jäsentilaisuus 17.10.2019

Seurakunnan tervehdyksen tilaisuuteen toi kappalainen Denise Gauffin-Kostilainen.
Esitelmänä kuulimme Marjo Mälkösen esityksen, sanoin ja kuvin, Kapua Malawi 2018 projektista. Kapuajat keräävät vuoden ajan varoja suomalaisten järjestöjen toteuttamaan kehitysyhteistyöhön, jolla edistetään tyttöjen ja naisten kouluttautumista ja oikeuksien toteutumista kyläyhteisöissä.
Päivän jutun kertoi Leena Lehtimäki.

Marjo Mälkösen esitys on päättynyt.
Myös yhdistyksen oma kuoro esiintyi.

11. Jäsentilaisuus 31.10.2019

Seurakunnan tervehdyksen toi kirkkoherra Olli-Pekka Silfverhuth. Hän kertoi myös seurakunnan järjestämistä pyhäinpäivän tapahtumista.

Esitelmän piti toimittaja Matti Mörttinen aiheenaan Vuosi 2019 mediaveteraanin silmin, Euroopan loppu vai uuden alku. Vaikka Brexit ei ole vieläkään ratkennut, silti toivoa on!

Vieraiksi ja toimintaamme tutustumaan olimme saaneet 15 henkilön ryhmän Lempäälän kansallisista senioreista. Heidän ryhmäläisen esittämänä kuulimme tosi isänmaallisen runon.

Päivän jutun esitti jäsenemme Ritva Turku, turun murteella tietenkin:

Tarjoilupöydän koristelun oli jälleen hoitanut Merja Leino.
Toimittaja Matti Mörttinen esitelmöimässä.
Vierailijat Lempäälästä ryhmäkuvassa.

12. Jäsentilaisuus 14.11.2019

Tilaisuudessa oli myös yhdistyksen sääntömääräinen syyskokous, jossa mm:
- hyväksyttiin toimintasuunnitelma vuodelle 2020
- päätettiin vuoden 2020 jäsenmaksun suuruudeksi 25€/hlö
- vahvistettiin talousarvio vuodelle 2020
- valittiin Antero Saksala jatkamaan hallituksen puheenjohtajana
- päätettiin hallituksen kokoonpanoksi 8 jäsentä pj:n lisäksi
- valittiin hallituksen jäsenet

Kokouksen jälkeen kuulimme Esko Mälkösen esityksen digiajan haasteista.

Tilaisuudessa jaettiin myös jäsenmerkkejä uusille jäsenille

Antero Saksala jatkaa puheenjohtajana.
Esko Mälkösellä aiheena digiajanhaasteet.