Tapahtumat 2017

Puurojuhla 7.12.2017

Vietimme toimikauden päätteeksi yhteisen puurojuhlan seurakuntasalissa. Mukana oli yli 100 jäsentä ja sali oli tupaten täynnä. Ohjelmassa oli seurakunnan tervehdys, kuoro- ja yhteislaulua, tonttujen tanssiesitys ja tietenkin maukas joulupuuro kahveineen.
Tilaisuuden lopuksi puheenjohtaja kiitti jäsenistöä aktiivisesta osallistumisesta vuoden aikana ja toivotti kaikille hyvää joulua ja onnea vuodelle 2018.
Seuraava tapaaminen onkin vasta tammikuussa 11.1.2018. Silloin taas kaikki innolla mukaan.

Pikkujoulu Laukon kartanossa 30.11.

Yhdistyksen pikkujoulua vietettiin Laukon kartanossa Vesilahdella. Ohjelmassa oli puheenjohtajan joulutervehdys, yhteislaulua, tarina joulukorttien lähetyksestä, jouluglögit sekä tietenkin mahtava jouluateria. Henkilökunta esitteli Laukon kartanon sekä ruokapöydän antimet.
Mukana tilaisuudessa oli 72 yhdistyksen jäsentä, enempää ei bussiin olisi mahtunutkaan. Matkajärjestelyistä vastasi Matkamarjat.

Tyytyväisinä, vatsat pullollaan, lähdimme kotimatkalle kukin omaa jouluaan valmistelemaan.

Merkkipäivätilaisuus 22.11.

Vuoden 2017 aikana pyöreitä merkkivuosia, 70, 75, 80, 85 …) täyttäneiden/täyttävien yhteinen merkkipäivätilaisuus pidettiin Pirkkalassa ravintola Myllyssä.
Tilaisuuden avasi ja toivotti vieraat tervetulleiksi, kuohuviinin kera, puheenjohtaja Kari Vainikka.
Hallituksesta muodostettu kuoro lauloi onnittelulaulun. Kuulimme runonlausuntaa ja tarkasteltiin, mitä horoskoopit kertovat osanottajista. Kuulimme myös tarinan tärkeistä tapahtumista juhlijoiden syntymävuonna.
Kakkukahvit juotiin ja sankarit kukitettiin punaisin ruusuin.
Jorma Tainio kiitti hallitusta järjestelyistä ja oli tyytyväinen hallituksen päätöksestä jatkaa tätä käytäntöä.

Operettimatka Järvenpäähän 22.10.

Paganini oli taitava viulisti, mutta myös huikentelevainen naistenmies. Niinpä hän rakastui ruhtinaan vaimoon ja vieläpä ruhtinaan rakastajattareenkin, jonka rakkautta tavoitteli kolmaskin mies. Paganinin ohje naisten valloittamiseen oli yksinkertainen: hyväryhtinen asento – leijonamainen hyökkäys – tiukka ote ja tulinen suutelu. Siinä kaikki.
Ruhtinas sai kuitenkin pitää vaimonsa, rakastajatar pääsi naimisiin, mutta Paganini jäi yksin viuluaan soittelemaan. Tässäpä ainekset Franz Lehàrin Paganini operettiin.

Menomatkalla nautimme lounaan Härmän Rati:ssa, missä Eteläpohjalaisen tavan mukaan puukot piti jättää juhlatalon ulkopuolelle. Eipä niitä montaakaan joukostamme löytynyt. Paluumatkalla bussissa saimme vielä Matkamarjojen loihtiman ”iltapalan”, mikä kruunasi lopullisesti hyvin järjestetyn ja onnistuneen retken.

Mannerheim-ooppera Ilmajoella 18.6.

Matkalla oli mukana n. 50 senioria. Ennen oopperan alkua kävimme ruokailemassa.
Ooppera oli vaikuttava ja hieno esitys. Varsinkin toisella puoliajalla rintamalta tuodut valkeat arkut taisivat kostuttaa monen silmäkulmia ja sai ajatukset harhailemaan menneeseen.

Paluumatkalla matkan järjestelyistä vastanneet Matkamarjat tarjoilivat makoisat voileivät. Bussissa Liisa Tanni innostui vielä laulamaan Pertti Mäenpään sanoittaman laulun ”kuudes joulukuuta”.

Onnistuneesta Suomi 100 oopperamatkasta jäi hyvä maku muistoihin ja suuhun!

Kevätjuhla 18.5.

Kevätjuhla teemalla Suomi 100-vuotta vietettiin seurakuntasalissa 18.5.2017.  Ohjelmassa oli puheita ja laulua. Puheenjohtajan avauksen jälkeen seurakunnan tervehdys. Lauloimme yhdessä ja kuuntelimme kuoron esityksiä runoilla höystettynä. Osallistuimme innokkaasti tietovisailuun. Kuulimme puheen suomalaiselle naiselle. Ohjelmaan sisältyi myös ruokailu kahveineen. Matkamarjat olivat vastanneet järjestelyistä. Tilaisuuteen osallistui 90 jäsentä, mikä on puolet koko jäsenkunnasta. Hienoa!

Kulttuurimatka Kangasalle 20.4.

Kevään kulttuurimatkan kohteena oli Kangasala-talo. Matkalla oli mukana pitkä bussillinen senioreita, n. 70 jäsentä.
Perillä tutustuttiin Kimmo Pyykön ja Anssi Kasitonnin taidenäyttelyihin oppaiden johdolla.
Ohjelmassa oli myös kahvitarjoilu ennen laulunäytelmän alkua. Kaunis Veera ja Kipparikvartetti oli näytelmän nimi. Tapahtumat sijoittuvat 1950-luvulle. Prinsessa Armada, Saimaan aallot ja tukkilaisromantiikka olivat läsnä tapahtumissa.
Paluumatkalla sade ropisi auton ikkunoihin kun tyytyväinen matkustajajoukko toivotteli toisilleen hyvää yötä

Yhdistyksen liikuntapäivä 6.4.

Yhdistyksen perinteistä liikuntapäivää vietettiin aurinkoisessa säässä 6.4.2017. Valittavana oli joko tuolijumppa tai kävelyreitti.
Aluksi kunnan liikunnanohjaaja kertoi kunnan tarjoamista liikuntapalveluista. Myös tuolijumppaan jäävät saivat esimakua tulevasta.
Yhdistyksen puheenjohtaja toivotti osanottajat tervetulleiksi ja kertoi, että perinteistä jäsentilaisuutta ei tänään ole. Tärkeät asiat voi toisilleen kertoa kävelyn aikana tai sitten tuolijumpassa istuen. Lopuksi oli tarjolla myöskin maukasta piirakkaa kakkukahvin kera.

Kävelylenkin ensimmäinen kierros tehtiin Vähäjärven ympäri ja toinen silmukka Kyöstin alueelle. Kävelymatkaa kertyi noin 5 km.

Teatterimatka Tallinnaan 18. - 19.3.

Olimme Tallinnassa 25 hengen voimin katsomassa musikaalia Oopperan kummitus. Esitys oli  Tarton Vanemuine teatterin esittämä ja OLI MAHTAVA!

Vietimme sateen tuhruisessa Tallinnassa lämminhenkisen yhdessäolon viikonlopun.