Joulukuu

Puurojuhla 14.12.2023

Kokoonnuimme viettämään puurojuhlaa kirkon saliin torstaina 14.12.

Saimme heti ovelta astuttuamme glögimukit käteen ja mentiin pöytiin, ja siitä alkoi seniorien railakas puheensorina. Pienen tovin kuluttua kenttärovasti Aija Kaartinen piti puheen Jeesuksen jälleen tulemisesta ja lauloimme virren ja meitä säesti kanttori Liisa Aaltola.

Pöydät oli valmiiksi katettu ja sitten pääsimme puuron ja luumusopan syöntiin. Ennen puuroa lauloimme pari joululaulua.

Puuron syönnin jälkeen lauloimme lisää joululauluja. Puuron jälkeen suoritettiin kakkuarvonnat. Kakkuja oli reilusti yli kymmenen, ehkä 15. Oli varmasti mukavaa, jos onni suosi, sillä kakut näyttivät tosi herkullisilta. Olipa joku tehnyt piparkakkutalonkin – hienoa!  Tulipa mieleen, että pitäisikö arpalipukkeisiin laittaa allekirjoituksen lisäksi nimenselvennys - yksi lipuke oli pitkään arvoitus, kuka kakun saa, nimittäin ottajia olisi kyllä ollut!  Arvonnan jälkeen saimme kakkukahvit.

Sitten muistettiin vuoden aikana pyöreitä  täyttäneitä jäseniä. Heitä olikin useita; 19 henkilöä paikalla. Jäsenistöstä oli tänä vuonna täyttänyt 90 vuotta kuusi henkilöä: Eeva-Liisa Mäkelä, Heikki Santala, Herman Drotár, Sanelma Lehtinen, Maija-Liisa Nurmilaakso ja Ritva Turku.

80 vuotta täyttäneitä oli 16 henkilöä: Seppo Leuku, Risto Syrjälä, Irma Riippi, Helena Kääpä, Pentti Knuuti, Pentti Oravasaari, Iiris Virta, Pirkko Veiranto, Olavi Salmi, Pirjo-Leena Raitola, Martti Kemppi, Sirkka-Liisa Arvonen, Riitta Kunnas, Heikki Peltoniemi, Leena Metsälä ja Sirpa Puuska.

70 vuotta täytti jäsenistössämme Riitta Saari.

Heitä kaikkia muistettiin joulukynttilällä kukkasten sijaan (talvinen pakkassää).

Lauloimme heille onnittelulaulun yhteisesti ja sitten taas lauloimme joululaulun.

Seuraavaksi oli muistamiset yhdistyksen hallituksesta eroavalle Pentti Knuutille, joka on toiminut tiedottajana sekä lehteen (Pirkkalalainen) että sähköpostiviestein viikottaisista tapahtumista noin 13 vuoden ajan. Tehtäviä hoitamaan on lupautunut Raili Vatula. Myös yhdistyksen taloudenhoidosta vastaava Liisa Takovaara lopettaa ja Anita Ranta jatkaa hänen tehtävässään.

Matkajärjestelyistä vastaavaa Pirkko Murotietä muistettiin myös noin 20 vuoden työrupeamasta seniorien matkavastaavana. Nyt  haemme hänelle kovasti seuraajaa. -> Saa ilmoittautua!

Keittiöasioista ja tarjoilusta vastaavaa  Helena Mäkelää muistettiin pitkäaikaisesta toiminnastaan tarjoiluasioissa, hän ei edes itse muistanut kauanko hän on näitä tehtäviä hoitanut ja lupasi edelleen jatkaa. Hienoa!

Luontopolkujen järjestelyistä vastaavia pariskuntia muistettiin myös kynttilöin liikunnan iloa ja yhteisöllisyyden tuottamisesta jäsenistöllemme. Heitä ovat Oravasaaren-, Jylhän ja Metsälän pariskunnat. Toiminnan jatkamiseen toivotaan uusia jäseniä, koska em. pariskunnat siirtyvät nyt sivuun.

Tehtävänsä luovuttavat: Liisa Takovaara ja Pentti Knuuti