Kesäkuu

Kokoontuminen Pappilassa 27.6.2023

Kokoonnuimme Pappilan laavulla. Mukaan oli uskaltautunut, ukkosen uhasta huolimatta, 26 jäsentä.

Kodalla tervetuliaismaljana juotiin mustaviinimarjan lehdistä tehtyä mehua, hyvää oli. Pentti Knuutilla oli jälleen uusi tietokilpailu, tietäjät palkittiin. Omina kesätarinoina kuultiin juttuja, miten on aikoinaan pelätty ukkosen ilmoja. Omia eväitä syötiin ja paistettiin makkaroita. Heikki Jylhä kertoi majan rakentamis-tarinan. Majan ovat rakentaneet seurakunnan apurit ja se valmistui v. 2016.

Majalta siirryimme pienen kävelymatkan päässä sijaitsevaan Aittakappeliin. Täällä seurakunnan ”kesämuusikko” Julia Ilomäki soitti huilulla kolme kappaletta ja vielä lopuksi Eino Leinon Nocturne. Tämä kruunasi päivän tapahtuman. Nocturnen sanat kuvaavat suomalaiseen kesäyöhön liittyvää luonnonmystiikkaa. Lähdimme tyytyväisin mielin kesän viettoon. Sadetta, eikä ukkosta tullut.