Puurojuhla 5.12.2018

Perinteinen, toimintakauden päättävä, puurojuhla pidettiin kirkon seurakuntasalissa. Juhlaan osallistui n. 90 jäsentä. Juhlan pääroolissa olivat riisipuuro + luumusoppa  ja kahvit, mutta myös hengen ravintoa oli tarjolla. Tiernapojat, seurakunnan tervehdys,  yhteis- ja kuorolaulua. Olipa myös Raija Niemen esittämä joulukertomus, mainio tarina.
Seuraava jäsentilaisuus onkin vasta 12.1.2019.
​​​​​​​

Pikkujoulu Eräjärven Eerolassa.

Yhdistyksen pikkujoulua vietettiin Orivedellä Eräjärven Eerolassa 29.11. Ulkona oli yksi lämpöaste ja lunta ei juuri nimeksikään. Sisällä oli enemmän lämpöä ja käynnissä lämminhenkinen pikkujoulu. Paikalla oli bussilastillinen senioreita. Yhdistyksen puheenjohtajan tehtävät jättävä Kari Vainikka sai tehtäväkseen johtokunnassa toimineista muodostetun laulukuoron johtamisen. Tehtävä oli hänen urallaan ensimmäinen laatuaan. Piirin tervehdyksen  yhdistykselle toi juhlaan puheenjohtaja Sirkka Juva.
Juhlassa laulettiin, syötiin hyvin ja päälle juotiin vielä kahvit. Ainutlaatuisessa ympäristössä vietetystä pikkujoulujuhlasta poistui kotimatkalle kylläinen ja tyytyväinen seniorijoukko.

Yhteinen syntymäpäiväjuhla.

Pyöreitä vuosia 2018 täyttävien/täyttäneiden yhteistä syntymäpäiväjuhlaa vietettiin 21.11.2018 Rantaniityn Juhlatalossa. Ohjelmassa oli tervetulo-/onnittelupuhe maljoineen, hallituksen kuoron lauluesitys, syntymävuoden tapahtumien kertausta, horoskooppimerkin kertomaa itsestämme, runoja ja tietenkin yhteislaulua.
Ruumiin ravintona nautimme voileipä- ja mansikkakakkua kahvin kera. Lopuksi sankarit kukitettiin ja poseerattiin ryhmäkuvassa.
Jo perinteeksi muodostunut tilaisuus oli jälleen onnistunut, lämminhenkinen ja mieluisa. Perinnettä luvattiin jatkaa.

Sääntömääräinen syyskokous

Syyskokous pidettiin jäsentilaisyyden yhteydessä seurakuntasalissa 15.11.2018.  Kokouksessa käsiteltiin sääntömääräiset asiat, mm. toimintasuunnitelma ja talousarvio vuodelle 2019. Valittiin hallituksen puheenjohtaja ja hallituksen jäsenet. Jäsenmaksun suuruudeksi päätettiin nykyinen 20 €/hlö. Kokouksen jälkeen jatkettiin jäsentilaisuutta ruokailemalla, lauluesityksiä kuunnellen, kahvia nauttien ja arpajaisvoittoa jännittäen.

Oopperamatka Savonlinnaan 2.-3.8.2018

Kävimme Olavinlinnassa katsomassa Puccinin Tosca oopperan. Menomatkalla tutustuimme myös Hollolan kirkonseutuun ja Satulinnaan, jossa ruokailimme. Oopperasta nautimme illalla. Paluupäivänä kävimme metsäkeskus Lustossa ja Johanna Orasen taidekartanossa. Ruokailu ja kahvit oli vielä kotimatkalla. Ilma matkan aikana oli jopa tukalan kuuma. Matkamarjat ja Resviaria olivat suunnitelleet monipuolisen ja mielenkiintoisen ohjelman lyhyelle matka-ajalle. Tyytyväisinä ja hiestä märkinä palasimme kotiin.

Yhdistyksen kevätjuhla

Kevään viimeistä jäsentilaisuutta seurakuntasalissa vietettiin 3.5. kevätjuhlan merkeissä teemalla hatut ja/tai kukat. Juhla oli kahvikutsujen tyylinen. Näimme juhlassa elegantisti pukeutuneita hattupäisiä rouvia sekä kukkasin koristautuneita herrasmiehiä. Ohjelmassa oli seurakunnan tervehdys, yhteis- ja kuorolaulua sekä tietenkin mainiot näyttelijä, kouluttaja, taidemaalari Tuija Piepposen jutut ja tarinat.
Kahvin/teen kanssa oli tarjolla monenmoista makeaa ja suolaista. Kahvin tarjoilussa avusti nelihenkinen miesryhmä. Loistavan juhlan järjestelyistä vastasi Matkamarjat.

Yhdistyksen kevätmatka Uppsalaan.

Matka 22.-25.4. suuntautui vanhaan yliopistokaupunkiin, Ruotsin Uppsalaan. Matkan pääkohteita olivat: Skoklosterin linna, Vanha Uppsala, Uppsalan tuomiokirkko, Linnén museo ja puutarha, Uppsala linna, Yliopisto ja Gustavianum museo. Paluumatkalla poikettiin Sigtunassa Täti Ruskean kahvilassa.

Tukholmaan mentiin Helsingistä ja sieltä palattiin Turun kautta kotiin. Oma bussi oli käytössä koko matkan ajan.

Sää ei ollut paras mahdollinen, viileää ja sateista. Säästä huolimatta joukko oli innoissaan näkemästään ja kuulemastaan. Olipahan taas kerran Matkamarjat onnistuneet matkanjärjestelyissä.

Yhdistyksen kevätliikuntapäivä

Liikuntapäivää vietettiin 19.4.2018 Ikaalisten kylpylässä. Ohjelmassa oli kävelyä, uintia, luentoja ja tietenkin hyvää ruokaa.
Ensimmäinen esitelmä käsitteli unen merkitystä ja unettomuutta. Saimme myös keinoja unen päästä kiinni saamiseen.
Toinen esitelmä paneutui KELA:n kuntoutuksiin ja niiden hakemiseen.
Ohjelmallisesti ja liikunnallisesti onnistuneen matkan järjestelyistä vastasi Matkamarjat. Puheenjohtajan kiitoksiin yhtyi 44 mukana ollutta, kauan elänyttä aikuista. (Kela:n määritelmä vanhuksesta).