Huhtikuu

Torstaina 4.4.24  vietimme jälleen jäsentilaisuutta kirkolla ja aiheena oli Pirkkalan kansliapäällikkö Jaakko Joensuun pitämä esitys onnellisuudesta. Kuten tiedämme, Pirkkala on valikoitunut Suomen onnellisimmaksi kunnaksi nyt ja aiemminkin.

Pirkkalan kunnan kansliapäällikkö Jaakko Joensuu esitelmöi onnellisuudesta.

Asia oli yleisön mielestä kiinnostava, kyseltiin sen mittauksen perusteista, johon Joensuu vastasi, että se suoritetaan väestörekisterin satunnaisotantana kaikenikäisiä ihmisiä kuunnellen joko soittamalla heille tai kirjeitse.

Jäsenistöä kahvittelemassa ennen esitelmän alkua. (yllä)

JÄSENTILAISUUS 18.4.2024

Pienen pakkasyön jälkeen kokoonnuimme 18.7. kirkolla kevään viimeiseen jäsentapaamiseen. Seurakunnan tervehdyksen toi kesäpappina syyskuun loppuun toimiva Riittaleena Tuomi. Jokakeväisen kasvun ja uuden elämän ihme on jälleen käsillä. Lumet sulaa, linnut laulaa, ruoho viheriöi, luonto herää.

Pöydän koristelu oli tehty luontoaiheeseen sopivaksi. Esillä oli osa niistä eläimistä ja kasveista, joita voit nähdä luonnossa liikuessasi.

Kurikan päiväkodin päiväkerholaiset ”Luhtaröllit” kävivät esittämässä keväisen laulutervehdyksen. Helena ja Tarja ohjasivat ryhmää. Pöllö ja poikaset -laulu sujui mallikkaasti, vaikka vähän jännää olikin. Esitys sai raikuvat aplodit.

Päivän esitelmän aiheena oli ”Kokonaisvaltainen luontokokemus hyvinvoinnin tukena”. Esityksen piti Psykologian tohtori ja psykoterapeutti Kirsi Salonen.

Vain kotona oleminen ja seinien tai jalkalistojen tuijottaminen ei paranna hyvinvointia. Luonnossa liikkuminen sen sijaan tutkitusti parantaa. Pirkkalassakin on vielä lähiluontoa saavutettavissa kävelymatkan päässä. Voit itse valita sellaisen reitin ja tutustumiskohteen, josta pidät. Jos et itse kykene yksin liikkumaan, pyydä kavereilta apua. Kuunnelkaa, haistelkaa, tunnustelkaa ympäristöä, kulkekaa kiireettömästi. Luontokokemuksiin pääsee hyvin tutustumaan myös yhdistyksen järjestämissä Luontopolkutapahtumissa.
Pienikin luontoaltistus on parempi, kuin ei mitään.

Seuraava tilaisuus on Jälkivappu 2.5.24 klo 13 Reipin kylätalolla!