Joulupuuro 15.12.2022

Seurakuntasalissa pidettyyn perinteiseen puurojuhlaan osallistui n. 90 jäsentä. Saliin tullessa oli ovella tarjolla mukillinen lämmintä glögiä. Puheenjohtaja toivotti läsnäolijat tervetulleiksi ja osoitti erityisen huomionosoituksen ja kiitoksen vuosia toimineille emäntä Helena Mäkelälle ja tarjoilupöydän ja salin koristelusta vastanneelle Merja Leinolle.
Alkuvirren jälkeen seurakunnan tervehdyksen juhlaan toi kappalainen Jukka Jormanainen. Hän pohti puheessaan, mikä olisi sopiva joulutervehdys yksin elävälle vanhukselle. ”Rauhallista joulua” ei tuntunut oikein sopivalta, kotona on ollut liiankin rauhallista. Sen sijaan ”Joulurauhaa” tuntui sopivalta.
Sitten olikin jo vuorossa pääohjelmanumero, joulupuuron syönti. Mantelikin löytyi ja löytäjä palkittiin. Puuron jälkeen laulettiin pari tuttua joululaulua.
Liisa Tanni lausui joulurunona Tommy Taabermannin runon ”Ensimmäinen joulu”.

Ohjelmaan kuului myös kuluneena vuonna pyöreitä vuosia täyttäneiden ( 70 – 80 – 90 ) muistaminen, heidät kukitettiin ja hallituksesta muodostettu sekakuoro esitti onnittelulaulun. Onniteltavia oli 14 henkilöä.
Yhteislauluna laulettiin pari joululaulua. Tilaisuuden lauluja säesti pianolla Soili Sipilä.

Kun vielä suoritettiin arvonnan palkintojen jako voittaneille oli juhla loppukiitoksia vaille valmis.

Väistyvä puheenjohtaja, Antero Saksala, sai kiitokset ja kukat neljän vuoden ansiokkaasta työrupeamasta.

Vuoden 2023 uusi puheenjohtaja, Anna-Maija Lahtinen, osoitti kiitoksen juhlan järjestelystä vastanneille ja kiitokset ja hyvän joulun toivotukset juhlayleisölle. Innolla uuteen vuoteen.

Joulun valot ovat syttyneet. Hyvää Joulua Seniorit.