Tilaisuus 7.4.2022

Seurakunnan tervehdyksen toi pastori Tuula Mannermaa. Hän käsitteli anteeksiantamista ja armoa tuhlaajapojan tarinan pohjalta. Tarinoita Pirkkalasta sarjassa Mirja Lähteenmaa kertoi asumismuistojaan uudella Loukonlahden asuntoalueella. Kolme uutta jäsentä sai jäsenmerkin.

Päivän esitelmänä kuultiin yliopiston opettaja Iida Kalakosken esitys: ”Wivi Lönn-merkittävä naisarkkitehti”. Wivi on syntynyt 1872 Tampereella, hänen syntymästä on siis kulunut 150 vuotta. Esitys käsitteli Wivin runsasta tuotantoa kuvin niin Tampereen seudulla kuin koko Suomessa. Esimerkiksi Tampereen keskuspaloasema on alun perin suunniteltu hevosvetoiselle kalustolle. Rakennus on valmistunut v.1908 ja on edelleen käytössä. Wivi Lönn osallistui myös menestykkäästi lukuisiin arkkitehtikilpailuihin.

Päivän juttuna Erkki Kaltto kertoi tarinan, miten poliisi ratkaisi rahavarkauden.
Mukana oli 74 jäsentä.

Iida Kalakosken esitys menossa.
Tilaisuuden avaus.
Päivän juttu.
Pääsiäisen läheisyys näkyy kattauksessa.