Tilaisuus 20.10.2022

Tilaisuuden avaus ja tervetulotoimitukset, varapuheenjohtaja Anna-Maija Lahtinen. Alkuvirren jälkeen seurakunnan tervehdys, pastori Jukka Jormanainen.
Tarina Pirkkalasta sarjassa Pentti Knuuti kertoi kaulaliinan kutomisesta ja taksien palvelualttiudesta muinoin. Uusi jäsen sai jäsenmerkin.

Päivän esitelmänä tietokirjailija Seppo Heinola kertoi aiheesta: ”Mystinen Mannerheim”. Esitys käsitteli Mannerheimia persoonana, hänen tapaamisiaan Saksassa ja Ruotsissa, rakkaussuhteita, yhteyksiä vapamuurariuteen ja sieltä juontuviin symboleihin ja vertauskuviin.
”Minua potkaisi hevonen polveen 25 vuotta sitten ja kouluneuvos Manner ontuu sitä vieläkin”.
Eräs Mannerheimin lausahdus sihteerilleen. Loistava esitys sai raikuvat aplodit.
Kun vielä kuulimme Esko Mälkösen jutun savolaisuudesta ja Liisa Tannin esittämän syksyisen runon, oli tilaisuus loppulaulua vaille valmis.

Laulujen säestyksestä vastasi Markku Ylipää.

Mukana tilaisuudessa oli 73 jäsentä.