Tilaisuus 6.10.2022

Seurakunnan tervehdyksen toi pastori Varpu Miettunen-Hukari. Hän käsitteli Mikkelin päivän merkitystä ja omia suojelusenkeleitämme.
Päivän juttuna Ritva Lassinaro kertoi onnettomasta veneretkestään. Kolme uutta jäsentä sai jäsenmerkin.

Päivän esitelmänä kuultiin kanttori Markku Ylipään esitys: ”Musiikki ja aivot”. Mielenkiintoinen esitys käsitteli aivojen rakennetta ja niiden muovautuvuutta. Aivoja ei ole ohjelmoitu valmiiksi syntyessämme. Musiikki herättää tunteita, jotka kantavat muistoja mukanaan. Oppia voi missä iässä tahansa, iäkkäämpänä vaan voi vaatia enemmän toistoja ja sitkeyttä. Kunnon yöuni ”huuhtelee” aivot turhasta painolastista. Tanssi – laulu – soitto hyviä tapoja kehittää aivoja. Myös pelkkä kävely rauhoittaa. Näitä myös harjoittelimme esityksen aikana.

Alkuvirren ja loppulaulun säestyksestä vastasi Markku Ylipää.

Mukana tilaisuudessa oli 65 jäsentä.