Tilaisuus 22.9.2022

Kahvilla aloitetun tilaisuuden puheensorinan katkaisee puheenjohtajan tervetulotoivotukset. Seurakunnan tervehdyksen toi pastori Tuula Mannermaa. Hän käsitteli oman nimen identiteettiä, tarkoitusta ja merkitystä. Nimipäivää kannattaa aina juhlia.

Päivän esitelmänä kuultiin Pirkkalan kunnan osallisuus- ja hyvinvointikoordinaattori Elina Torron   esitys aiheesta ”Ikäihmisten hyvinvointi”. Toisena asiantuntijana kunnasta oli Kati Tuokkola.

Kunnan hyvinvoinnin ja turvallisuuden painopistealueet ja tavoitteet vuosille 2022 – 2026 ovat: ”hyvinvointia elintavoilla - vaikuttavat palvelut hyvinvoinnin edistämiseksi – terveellinen ja turvallinen elinympäristö – mahdollisuus osallistua”.  Ryhmänä pohdimme myös, mitä hyvä ja laadukas asuminen tarkoittaa ikäihmiselle. Lisätietoa kunnan sivuilta tästä.

Päivän juttuna Tuula Palo kertoi omakohtaisista kokemuksistaan toisen ihmisen auttamisesta.

Laulujen säestyksestä huolehti Markku Ylipää. Loppulauluna laulettiin ”Kuolleet lehdet”, syksyn ajankohtaan sopiva laulu.
Syksyaiheisen tarjoilupöydän koristeli Merja Leino.
Mukana oli 74 jäsentä.