Käsityö- ja keskustelukerho

Käsityö- ja keskustelukerho kokoontuu Pirkkalan kirkon eteisaulan tiloissa. Vastuuhenkilönä on Virve-Viola Virtanen p. 044 368 2777. Kokoontuminen aina kuukauden ensimmäisen jäsentapaamisen yhteydessä kirkon eteisaulassa klo 12 – 12.45.

Käsityöintoiset ystävykset Marjatta Pakarinen ja Virve-Viola Virtanen päättivät perustaa käsityökerhon, jossa on leppoisaa tehdä omia keskeneräisiä käsitöitään, saada toisiltaan neuvoja ja ideoita, kertoilla kuulumisiaan ja muistella erilaisia lapsuus- ja nuoruusajan touhujaan samalla, kun kädet vikkelästi toimivat yhdessä  puikkojen, virkkuukoukkujen ja neulojen kanssa. Toiminnassa on mukana jokunen mieshenkilökin.

Kerhohaave toteutui helmikuussa 2022, kun ensimmäinen käsityö- ja keskustelukerho kokoontui Pirkkalan kirkon eteisaulan tiloissa, aluksi neljän osallistujan voimin. Toiminta on jatkunut aina kuukauden välein tuntia ennen jäsentilaisuutta ja osallistujamäärä on kasvanut pikkuhiljaa jopa kymmeneksi. Aiheet ovat vaihdelleet hauskoista lapsuusajan muistoista ihan nykypäivään asti. Moni käsityöongelma on tullut ratkaistuksi ja paljon uusia ideoita on saatu toinen toisiltaan. Kerholaiset ovat ihastelleet mukana tuotuja vanhojen kädentaitajien upeita tuotoksia ja haaveilleet järjestävänsä joskus vielä  pieniä käsityönäyttelyitäkin.

Käsillä  tekeminen on hyvää terapiaa. Sen on todettu vähentävän masennusta, ahdistusta, kroonisia kipuja ja jopa hidastavan dementian etenemistä. Yhdessä käsitöiden tekeminen poistaa yksinäisyyttä, antaa iloa ja virkistystä!  TERVETULOA  kerhoon mukaan!

Kerhon vetäjänä on Virve-Viola Virtanen. Yhteystiedot: puh. 044 368 2777.

Kokoontumispaikkana on kirkon eteisaula.

Käsityökerho kokoontui torstaina 9.3.2023  klo 12 kirkon aulassa.  Kohti kevättä uusin askarein !

Tulisitko sinäkin mukaan tähän kerhoon?
Jutustelun lomassa myös apua saa toisiltaan.
Rasiassa on vuosiluku 1898. Onkohan tässä käsityömallia vuosien takaa??