Maaliskuu

Torstaina 7.3.24 kokoonnuimme tuttuun tapaan kirkolle ja kahvittelun jälkeen Riikka Jouste SPR.stä kertoi elvyttämisestä ja opetti meille sydäniskurin käytön ja paineluelvytyksen.

Jos kohtaa elottoman henkilön on auttamaan ryhdyttävä viivyttelemättä.

Defibrillaatoreita eli sydäniskureita on nykyään monissa paikoissa, kuten kaupoissa ja julkisissa tiloissa. Käyttö on helppoa, kun laite opastaa kuvin ja äänellä.

---------------------------------------------------------

Torstaina 21.3. meillä oli vuorossa kevätkokous. Aluksi tietenkin nautimme kahvit ja teet. Sen jälkeen seurakuntapastori Aija Kaartinen toi seurakunnan tervehdyksen ja puhui Marianpäivän merkityksestä. Marian ilmestyspäivä eli Marianpäivä on kristillinen juhlapäivä, joka juhlistaa arkkienkeli Gabrielin ilmestymistä Neitsyt Marialle ilmoittamaan Kristuksen tulevasta syntymästä.

Tämän jälkeen aloitettiin kevätkokous, jonka puheenjohtajaksi valittiin Liisa Takovaara. Homma eteni muuten sujuvasti, mutta toimintakertomus herätti paljon keskustelua ja hallituksen laatimaan luonnosesitykseen tehtiin monia ja ihan aiheellisia muutoksia. Vuosikertomus löytyy kohdasta yhdistys - vuosi-kertomus - 2023.

Liisa Takovaara johti puhetta kokouksessamme.

Yhdistyksen puheenjohtaja pyysi jäsenistöltä esityksiä syksyn esitelmien aiheiksi ja kertoi, että järjestetään syksyllä tilaisuus, johon eri sektorien paikalliset yritykset tulevat kertomaan toiminnastaan pienillä tietoiskuilla. Se sai jäsenistöltä kannatusta.

Yhdistyksen uudehko jäsen Seija Hyhkö on lupautunut meille soittamaan pianoa ja säestämään laulujamme ja virsiä. Tämä on ollut meille suuri onni saada tällainen musiikin alan taitaja joukkoomme.

Seija Hyhkö säesti pianolla jäsenistön laulaessa.