Jäsentilaisuus 9.2.2023

Kaarina Holmroos esitti päivän runon, mutta sanoi, että runoja on hänellä niin paljon, että on vaikea valita vain yhtä. Hän kuitenkin päätyi yhteen, joka kertoo vabhenemisesta ja mitä kaikkea, hassuakin se tuo tullessaan.

Jäsentapaaminen 23.2.23

Helmikuun toinen jäsentapaaminen pidettiin kirkolla taas kerran leppoisassa hengessä. Kakkukahvittelun jälkeen onnittelimme jäsen Heikki Santalaa ja lauloimme hänelle onnea ja pitkää ikää sekä puheenjohtaja ojensi hänelle onnitteluruusun! Seurakunnan tervehdyksen toi Reetta Mörttinen

Päivän vieraana oli kirjailija Matti Mörttinen, joka kertoi suomalaisista naisista, jotka ovat "rikkoneet lasikaton", toisin sanoen olleet urallaan ensimmäisiä naisia aiemmin miesten hallussa olevissa viroissa. Heitä ovat mm. Anneli Jäätteenmäki, Elisabeth Rehn, Tarja Halonen, Mari Leppänen ja Reetta Meriläinen muutamia mainitakseni. Tarkemmin aiheeseen voi tutustua Matti Mörttisen kirjasta  Ensimmäiset uraa uurtaneita naisia Suomessa.

Mörttinen kertoi kuinka yllä mainitut naiset ovat edenneet urallaan ja saavuttaneet aseman, joissa aiemmin on ollut vain miehiä. Nykyisin naisia on yhä enemmän.