Tapahtumat 2016

Puurojuhla 1.12.2016

Perinteinen, toimintakauden päättävä, puurojuhla pidettiin kirkon seurakuntasalissa. Juhlaan osallistui n. 90 jäsentä. Juhlan pääroolissa olivat riisipuuro + luumusoppa  ja kahvit, mutta myös hengen ravintoa oli tarjolla. Tiernapojat, seurakunnan tervehdys,  yhteis- ja kuorolaulua. Olipa myös Raija Niemen esittämä joulukertomus, mainio tarina.
Seuraava jäsentilaisuus onkin vasta 12.1.2017.

Merkkipäivätilaisuus 24.11.2016

Vuoden 2016 aikana pyöreitä merkkivuosia, 70, 75, 80, 85 …) täyttäneiden/täyttävien yhteinen merkkipäivätilaisuus pidettiin Pirkkalassa ravintola Myllyssä.
Tilaisuuden avasi ja toivotti vieraat tervetulleiksi, kuohuviinin kera, varapuheenjohtaja Jorma Riippi. Yhdistyksen hallituksesta koottu kuoro lauloi onnittelulaulun, Lassi Lampo soitti huilua ja Liisa Tanni lausui runoja.
Ruumiin ravintona oli tarjolla kakkukahvit lisukkeineen.
Jorma Riippi ja Aila Selinummi jakoivat ruusut päivänsankareille. Kiitospuheessa Pentti Rantanen toivoi tämän perinteen jatkuvan

Pirkkalan kansalliset seniorit ry 40 vuotta.

Merkkipäivää vietettiin yhdessä Pirkanmaan kansallinen senioripiiri ry:n kanssa 20.10.2016. Ohjelma alkoi piirin uuden lipun naulaus- ja vihkimistilaisuudella kunnan valtuustosalissa. Vihkimispuheen piti Kenttärovasti Sauli Keskinen.

Juhlat jatkuivat kirkon seurakuntasalissa. Ohjelmassa oli puheita, huilumusiikkia, kvartettilaulua, kuorolaulua ja urkumusiikkia. Juhlapuheen piti Kansallinen senioriliitto ry:n puheenjohtaja Tapani Mörttinen. Ansioituneille senioreille jaettiin ansiomerkit ja juhlassa tietenkin nautittiin lounas ja juotiin kakkukahvit. Mukana oli noin 130 senioria.

Hamina Tattoo 5.8.2016

Sateetonta  elokuun päivää vietimme Haminassa 48 seniorin voimin. Pääkohteemme oli marssishow Hamina Bastionissa. Showssa esiintyi soittokuntia Suomen-, Kiinan-, Sveitsin-, Ranskan-, Viron-, Trinidad & Tobagon- ja Ruotsin armeijoista.  Laulusolistina esiintyi Maria Ylipää.
Matkalla pidimme kahvitauot, mennessä Mäntsälässä ja palatessa Porvoossa.
Ennen marssishowta saimme kuunnella puistokonserttia ja nauttia lounaan Hamina Bastionin holvistossa.

Matka oli myös pitkäaikaisen matkavastaavan, Martti Murotie, viimeinen hänen järjestämänään. Martti luopui tehtävästään 5.8.2016.

Tutustumisretki kotikuntaan 19.05.2016

Tutustumisretki Pirkkalan nähtävyyksiin toteutettiin bussiretkenä paikallisoppaiden ohjauksessa. Reissuun lähdettiin kirkolta kahdella bussilla, sillä osallistujia oli lähes 100! Länsipuolella ajoimme Kyöstin kautta Turkkiradan teollisuusalueen kautta edelleen Sankilan tilalle. Täältä matka jatkui Reipin museolueelle ja sieltä ravintola Myllyyn lounaalle.
Lounaan jälkeen jatkettiin länsipuolelle Partolaan ja edelleen Loukonlahden kautta Haikan lavalle.
Täällä nautittiin virvokkeita, kuunneltiin hanurimusiikkia, oman kuoromme esityksiä, runonlausuntaa, yhteislaulua ja olipa lopuksi mahdollista laittaa jalalla koreasti!
Bussimatka jatkui täältä takaisin lähtöpisteeseen, kirkon parkkipaikalle.
Nähtiin ja kuultiin paljon uusia asioita kunnastamme ja kun vielä sääkin suosi, oli matka onnistunut.

Uusien jäsenten ilta 24.2.2016

Uusien jäsenten tapaamiseen oli kutsuttu vuosina 2015 – 2016 yhdistykseen liittyneet jäsenet. Heitä saapui 6 henkilöä Sirpakkaan, jossa tilaisuus pidettiin. Yhdistyksen hallitus oli täysilukuisena paikalla.

Tilaisuudessa esiteltiin uusille jäsenille yhdistyksemme toimintaa ja hallituksen jäsenten vastuualueita.

Tavoitteena oli myös saattaa uusien jäsenten ajatukset ja toiveet toimintojen kehittämiseksi hallituksen tietoon ja jatkokäsittelyyn.

Teatteriretki Tampereelle 31.3.2016

Tutustuimme Tampereen Työväen Teatterin historiaan ja toimintaan, ompelimoon, pukuvarastoon, lavasteiden valmistukseen ja saimme pistäytyä myös esiintymislavalla. Onneksi katsomo oli tyhjä. Näimme siis niitä toimintoja, joista ei esitystä katsoessa ole aavistustakaan.

Ohjelmaan kuului myös ruokailu uudella puolella. Illan kruunasi Eino Salmelaisen näyttämöllä nähty näytelmä ”Viimeinen pasodoble”, mikä valaisi mahdollista eläkeläisparin elämää Espanjan auringossa.
Väliajalla nautimme kahvit tampere-leivoksen kera.